Мета:
актуалізувати для учасників зміст теми, надати визначення поняттю "здоров*я"
Хід вправи
Педагог-тренер нагадує, що промовляючи свої вітання один одному, ми бажали здоров*я, тобто чогось дуже важливого у нашому житті. Що ж таке здоров*я?
На фліп-чарті педагог-тренер записує думки учасників про те, що таке, на їхню думку здров*я, з чим воно асоціюється. Потім, обов*язково зауваживши різноманітність і важливість всього сказаного учасниками, він пропонує визначення поняття здоров*я, сформульоване Всесвітньою організацією охорони здоров*я.
Здоров*я - це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад
Вправа "Модель здоров*я"
Мета:
- актуалізувати відчуття важливості, складності здоров*я та необхідності дбайливого і відповідального ставлення до нього
- спрямувати подальшу роботу з осмислення учасниками ролі НР як фактора, що шкідливо впливає на здоров*я людини.
Хід вправи
Педагог-тренер пропонує учасникам поміркувати над імовірною моделлю здоров*я.
Для цього він об*єднує учасників у групи, кожній з яких дає завдання розробити модель здоров*я. Модель має відображати те, з чого, на думку учасників, складається здоров*я, без чого не можна учвити здорову людину.
Для створення моделей учасники можуть використовувати маркери, кольоровий папір, білий папір різного формату, клей, скотч, ножиці.
На створення моделей відводиться 10хв. Потім кожна з підгруп презентує свою роботу, на презентацію - по 2хв.
Після презентації педагог-тренер пропонує всім уявити собі шкідливі, руйнівні для здоров*я фактори.
Фактор - причина; сила, що впливає.
Наступне завдання - ті ж підгрупи за 3 хв. демонструють на дію цих руйнівних факторів
Ця робота також презентується (по1хв.), потім проводиться обговорення за питаннями:
- що ви відчували, коли створювали модель здоров*я?
- що відчували, коли руйнували, а що, коли модель була зруйнованою?
- чи можна відновити те, що вже зруйновано?
- чи буде відновлене таким, як раніше?
- що легше - запобігти чи відремонтувати?
ДО УВАГИ ПЕДАГОГА-ТРЕНЕРА!
Педагог-тренер повинен з повагою приймати висловлення учасників щодо почуттів, які викликало виконання вправи. Всі вони реально існують у нашому ставленні до здоров*я (наприклад, азарт під час руйнування моделей), і наявність протилежно спрямованих ставлень і почуттів є складовою частиною проблеми збереження і відповідального ставлення до здоров*я. Учасники не повинні відчувати себе "поганими" за те, що вони відчувають "не ті" почуття.
Обов*язковий висновок після вправи: зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. А також і такий: в нас закладено дуалістичне ставлення до свого здоров*я - і лише від нас залежить, що ми оберемо: шлях до здоров*я чи, навпаки, шлях від здоров*я
Немає коментарів:
Дописати коментар